شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید اقتصاد آمریکا: تحلیل هفتگی دلار
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


اقتصاد آمریکا

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، هم دلار آمریکا و هم شاخص‌های سهام این کشور حرکت قابل‌توجهی را شروع کردند. نوسانات اخیر شاخص‌های سهام و دلار آمریکا در بالاترین سطوح، می‌توانند شرایط را برای رالی قوی فراهم کنند. در حال حاضر دلار آمریکا در بالاترین سطح ۱۳ سال اخیر نوسان می‌کند و شاخص سهام S&P 500 هم در بالاترین سطح تاریخی قرار دارد. البته این یک روی سکه است. روی دیگر سکه می‌تواند تضعیف تمایلات صعودی سرمایه‌گذاران به دلیل نشانه‌های بی‌ثباتی بازار باشد. درنهایت، هر دو شاخص سهام و دلار آمریکا هفته را ضعیف به پایان رساندند. هر دو شاخص پایین‌تر از اوج‌های اخیر بسته شدند و الگوهای تکنیکال نگران‌کننده‌ای ایجاد کردند. تمرکز اصلی دلار آمریکا به مسیر آتی نرخ بهره ‌این کشور است. احتمال اینکه انتظارات نرخ بهره‌ای سرمایه‌گذاران تا نشست ۱۴ دسامبر (نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا) کاهش یابد وجود دارد. به احتمال زیاد انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های پس از دسامبر تضعیف خواهد شد و رالی صعودی اخیر هم که ناشی از پیروزی ترامپ بود، مومنتوم خود را از دست خواهد داد، در عین حال که حرکات رقبای دلار آمریکا هم شرایط را وخیم‌تر خواهد کرد.
در طول هفته گذشته، دو چشم‌اندازی که از دلار آمریکا حمایت می‌کردند، قدرت خود را از دست داده‌اند. که به همین خاطر، پیش‌بینی حرکات آتی دلار آمریکا کمی دشوار شده است. رالی صعودی چندهفته‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر به راه افتاد، از هفته گذشته رنگ باخته است. انتظارات از محرک‌های مالی دولت و اختلاف‌نظرها در رابطه با رشد بالقوه اقتصاد آمریکا در میان تغییر قراردادهای تجارت آزاد، دلیل اصلی تضعیف تمایلات صعودی بازار بوده است. جزئیات برنامه‌های اقتصادی ترامپ برای حمایت از چشم‌اندازهای مثبت اقتصادی آمریکا بسیار ضروری بود و در عین حال برای رفع نگرانی‌ها در رابطه با سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان آمریکا هم بایستی شفاف‌سازی می‌شد. سرمایه‌گذاران نگران هستند که شاید سیاست‌های حمایتی ترامپ موجب تضعیف رشد اقتصاد جهانی شود. در حالی که اخبار مربوط به گفت‌وگوها میان ترامپ و رهبران جهانی می‌توانند بر انتظارات و تمایلات بازار تأثیر بگذارند، اما تا زمانی که ریاست جمهوری ترامپ شروع نشده، نمی‌توان انتظار شفاف شدن فضای تیره‌وتار فعلی را داشت.
از دید چشم‌انداز نرخ بهره‌ای فدرال رزرو آمریکا، بررسی انتظارات و عوامل تأثیرگذار بر تمایلات سرمایه‌گذاران کار آسان‌تری است. این چشم‌انداز بیش‌ازحد واقعی بزرگ جلوه داده‌شده و در عین حال بر بازار تأثیر داده‌شده است، به همین دلیل، فرصت زیادی برای معامله گران دلار آمریکا جهت بهره بردن از انتظارات نرخ بهره‌ای وجود ندارد. بر اساس قیمت‌گذاری وجوه آتی فدرال رزرو آمریکا، از دید بازار شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر ۱۰۰ درصد است. بازار مدت‌ها بود که نسبت به برآوردهای نرخ بهره‌ای خود بانک مرکزی آمریکا شک و تردید داشت، به همین دلیل، شانس ۱۰۰ درصدی برای افزایش نرخ بهره از سوی بازار بسیار قابل‌تأمل است. برای اینکه تمایلات مثبت نرخ بهره‌ای بازار حفظ شود، بایستی پس از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، شاهد افزایش‌های دیگری در اول ماه فوریه و ۱۵ ماه مارس ۲۰۱۷ باشیم، که چنین سناریوی غیرمحتمل به نظر می‌رسد. در حال حاضر، شانس افزایش نرخ بهره در اولین نشست FOMC در سال ۲۰۱۷، تنها ۱۰ درصد است، در حالی که شانس افزایش نرخ بهره در نشست ماه مارس به‌سختی به ۲۲ درصد می‌رسد. اینکه فدرال رزرو آمریکا در بیانیه پولی آخرین نشست سال ۲۰۱۶، به چنین افزایش نرخ بهره‌ای اشاره کند، به نظر بیش‌ازحد خوش‌بینانه است.
اگر فدرال رزرو آمریکا لحنی متمایل به افزایش نرخ بهره در نیمه اول سال ۲۰۱۷ داشته باشد، تأثیر چندانی بر بازار نخواهد گذاشت، اما ناامیدی بازار از به تأخیر افتادن مراحل بعدی افزایش نرخ بهره، به‌راحتی می‌تواند شرایط را برای دلار آمریکا دگرگون سازد. فدرال رزرو آمریکا بارها سعی کرده که به بازار تلقین کند که به دنبال افزایش نرخ بهره در شرایطی است که بازار واکنش شدید و ناگهانی نشان ندهد، اما در حال حاضر، انتظارات نرخ بهره‌ای بازار بیش‌ازحد تقویت شده است. مقامات فدرال رزرو در سخنرانی‌ها اعلام کرده‌اند که خواستار حفظ ثبات بازارهای مالی هستند. در صورتی که نوسانات بازار افزایش یابد و یا بحرانی در بازارهای مالی خارج از آمریکا به وجود آید، این وظیفه فدرال رزرو آمریکا خواهد بود تا از افزایش نرخ بهره خودداری کند. چنین سناریویی می‌تواند تمام تصورات سرمایه‌گذاران را تغییر دهد.


تقویم اقتصادی این هفته آمریکا تقریباً خالی است. این هفته گزارش ISM بخش غیر تولیدی آمریکا و ارزیابی دانشگاه میشیگان از انتظارات و تمایلات مصرف‌کنندگان منتشر خواهد شد. با این حال، انتظار می‌رود که دلار آمریکا بیشتر تحت تأثیر رویدادهای خارجی قرار گیرد. در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که دلار آمریکا در برابر تضعیف رقبای خود به‌شدت رشد کرده است. به همین دلیل، دلار در معرض جریانات موجود در سایر ارزهای اصلی بازار قرار دارد. این هفته همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا و نشست پولی بانک مرکزی اروپا برگزار می‌شود، که می‌توانند بر نقد شونده ترین نماد بازارهای ارز خارجی (EUR/USD) تأثیر بگذارند و در نتیجه دلار آمریکا را هم به حرکت وادارند. شکست همه‌پرسی ایتالیا می‌تواند دولت این کشور را در وضعیت بحرانی قرار دهد و نگرانی‌ها از ثبات ناحیه یورو و ارز یورو را تشدید کند. در حالی که موافقت مردم با همه‌پرسی ایتالیا می‌تواند یورو را در میان ضعف‌های اخیر دلار آمریکا تقویت کند. در عین حال، به احتمال زیاد در نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی اروپا هم به تمدید برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا اشاره خواهد شد. اگر بانک مرکزی اروپا به کاهش برنامه خرید اوراق قرضه روی بیاورد، دلار آمریکا هم در بازار تضعیف خواهد شد. چون‌که دیگر فدرال رزرو آمریکا تنها بانک مرکزی جهان نخواهد بود که به دنبال پایان دادن به سیاست‌های انبساطی پولی است.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا